Óvodai ünnepségsorozat. Mindig egyedül megyek, férjem, nagymamák sosem érnek rá. Nem baj. Barátkozunk férjemmel.  Tök okosnak érzem magam. Hogy mostanában kevesebbet hisztizek, hogy az ő hisztijeit is kedvesebben tolerálom, hogy megállom, hogy két nőcinek ne írogassak csúnyákat, hanem szeretettel gondoljak rájuk, hogy ők is segíthetnek átvészelni neki a lelki válságot, kiegészíthetnek engem, gyönyörűek a maguk nemében, de én ettől még mindig nő és ember maradok. A másik egy ex, akivel közös a baráti köre és sose volt házas meg folyton cserélgeti a pasikat és a baráti körön belül is kavar. Egy egyedüli pesti tartózkodás után férjem hazahozott számítógépén a nő emailazonosítója jött fel, mikor be akartam lépni. Egy héttel később a nő lakásán volt baráti találkozó, én is ott voltam és a férjem Dunhill cigarettája volt a konyhában, pont olyan, amit még itthon nem szívtunk el. Nem hiszem, hogy a nő rokkantnyugdíjas anyukája Dunhillt szívna. Egyébként jó fej a nő. Nincs szívem e régi pajtásosságot szétzilálni. Pedig lehetne okom rá. De nem teszem. Én ennél a férjemet jobban szeretem. Ez a nő egy intellektuális társ is egyébként és ugyan csak rövid ideig jártak, de több évtizednyi közös élményeik vannak. Én is elismerem jó társaságát. És tutira tudna lelki válságban segíteni. Akár még nekem is. Egészségügyi dologban volt, hogy őt hívtam fel tanácsot kérni.  A fiatalabb gyanusított pedig  nagyon vidámnak és felszabadultnak tűnik a fényképei alapján. Aki vigaszt és önbizalmat adhat. Aki felnézhet férjemre, csodálhatja. Elismerem, hogy nagyon csinos. Talán azt a fajta szabadságot testesíti meg amiben férjem sokáig élt előttem. Gyönyörű nő. Őszintén remélem, hogy nem terve szétválasztani minket és nem forral ellenem rosszat.  Miért tenné. Nem gondolom, hogy esélye lenne rá. Az én türelmem és három gyönyörű gyerekem nagy szó. Ha testiségen és csevelyen, könnyed programokon, apróságokon kívül nem kér mást férjemtől, ám legyen. ISten áldja, ha boldogságot szerez férjemnek. Komolyan mondom. Ha nem vezérli rossz szándék, nem akar szétválasztani minket, nem lop spermát és nem fertőzi meg semmi nyavajával, barátkozzanak csak. Rájöttem, hogy az igazi szeretethez nem sajátíthatom ki férjemet. Neki nagyon nagy szabadság kell. És ha egyszer mégis mást választana, én is tudnék még mit kezdeni az életemmel. Nélküle is. Kezd méltóságom és tartásom lenni.  Hiszen csodálatosak a gyerekeim, virulnak, dalolnak, verselnek, pezsegnek, most fedezik fel a világot. Tegnapelőtt megkérdezte a szomszéd néni, ne vasalja-e ki ő a gyerekeim ünneplőjét. Egészséges önbizalommal kibukott belőlem, hogy én se veszem magamhoz más gyerekét mondókázni, beszélgetni, fogadjon el mindenki olyannak, amilyen vagyok. Ez már kicsit túlzás volt részéről.  Ennyire nem szabad belefolyni egy másik család életébe. A férjembe is önbizalmat kell öntenem. Hogy ő is szép és szerethető. Ma valahogy minden problémámat megoldhatónak érzem. Szabadnak.