Persze, mert aki hisz az ufókban, az már elmebeteg. Pedig kettő ufó észlelésünk is volt együtt, egy a házunk fölött, egy Balatonlellén, illetve még a vallásos szomszéd néni állította, hogy a telkünk végén futó patak túlpartján kör alakban máshogy nől a fű, mint körülötte. Állítólag valami kastély is volt ott. Bár az is igaz, hogy még évszázadokkal később is máshogy nől a fű ott, ahol egykor épület állt. Azt már mondtam, ugye, hogy régen régész akartama lenni, ugye. Ezen belül az antropológia érdekel és még az a tudományterülete, amikor helikopterről fényképeznek szántóföldeket és azokon halványan kirajzolódnak egykori templomalaprajzok és településszerkezetek. Ha nem alázott volna meg emberi mivoltomban a középiskolai történelemtanárom, már lehet, hogy kutató lennék.  De bőgve jött ki a ribanc az igazgatói irodából, mikor egyszerre öten távoztak az osztályából abból a jó hírű gimnáziumból. Ő is fogyatékosként kezelt, mint a szüleim. Elakadt a lélegzete, hogy pont nekem lett először nyelvvizsgám az osztályban. Ennek a nyomorék mazsolának, akit az első padba kell ültetni és ordibálni vele óra közben, milyen lassan jegyzetel, akit szünetben feleltet, akinek kilencszer aláhúzza az egyesét, akinek a pofájába fújja a tanáriban a cigifüstöt. Ez az ember két év alatt több kárt okozott bennem, mint a szüleim tizenkilenc év alatt.  A kémiatanárom meg a parkban szatírként riogatott. Már csak röhögök rajtuk, de nekik is köszönhetem részben mostani defektjeimet.  PEdig a diákoknak is vannak jogai, a mai eszemmel már elbeszélgetnék azzal a tanárnővel, hogy milyen plussz munkával tegyek a kedvére, hogy ne akarjon valódi erőfeszítések ellenére megbuktatni,elszívnék vele én is egy cigarettát és röhögnék a kurvás viccein. De akkor nem tudtam. Nem tudtam kezelni, csak elmenekültem. Az elit iskolából, ahol már voltak barátaim egy kertvárosi iskolába, ahol a fegyelmezésen nagyobb hangsúly volt, mint a tananyag leadásán. Az erősebb iskolában még a matekot is értettem, matekszakkörre is jártam, négyeseim voltak. A kertvárosban meg meg akartak húzni matekból, mondjuk ott legalább lelkileg nem terrorizáltak, ajánlottak különtanárt, írhattam javítódolgozatot. Voltak nagyon jó és nagyon rossz tanáraim. Egykor tanár is akartam lenni. De ahhoz aztán kell sziklaszilárd önbizalom és identitás, különben elszabadul a pokol és nem sikerül az ismeretátadás. Identitás....magyar vagyok, anya vagyok, jobboldali érzelmű vagyok, katolikus vagyok , 27 éves vagyok, heteroszexuális vagyok, húsevő vagyok, dohányos vagyok, italos vagyok. El kell felejteni a tetszikelést a magázódásnál, több embert kell letegeznem, mert az emberek hiúak a korukra és erős tendencia mutatkozik  az angol mintára.